Що таке реле і з чим його "едят"?
Реле являє собою автоматичний пристрій комутації, яке працює в ключовому режимі. Комутувати ланцюга можна і вручну, але тільки застосування реле відкрило широкі можливості по автоматизації процесів комутації силових ланцюгів.
Принцип роботи
Електромеханічний Електронний компонент призначений для поділу ланцюгів керуючих сигналів і сильноточной навантаження. Важливою позитивною перевагою будь-якого реле є гальванічна розв'язка вхідний і вихідний ланцюга. Будь-яке реле спрацьовує при збільшенні вхідної величини до певного значення. Після досягнення порогового значення, стрибком спрацьовує виконавчий механізм і замикає вихідний ланцюг. Вхідна величина може мати різну природу: напруга і температура. Також різниться специфіка застосування. Залежно від цього розрізняють кілька різновидів реле:
- електромагнітний;
- автомобільний;
- термореле.
Електромагнітний. Конструктивний елемент:
- електромагнітна котушка на сердечнику;
- якір з пружиною;
- нерухомі контакти;
- рухома Контактна пластина.
Напруга, що подається на обмотку, створює магнітне поле навколо провідника зі струмом (котушка). Це поле притягує якір, долаючи опір пружини. Якір механічно впливає на рухому контактну групу, яка електрично замикається з нерухомою групою. В результаті, замикається вихідний ланцюг, на навантаження подається напруга і протікає електричний струм.
Основні параметри електромагнітних реле
- Напруга спрацьовування (В);
- Максимальна комутована напруга (В);
- Максимальний комутований струм;
- Число контактних груп;
- Вид комутації (типи перемикачів).
Напруга спрацьовування визначається величиною, при якій відбувається комутація вихідного ланцюга. Залежно від різновиду пристрою, воно може бути як постійним, так і змінним. Можна вибрати наступні реле: 3-5 Вольт, 6-12 Вольт, 24 Вольта і 48-380 Вольт. Максимальна комутована напруга і струм визначає термін служби виробу. Не слід перевищувати ці значення. Максимальна комутована напруга може бути як змінним або постійним. Купуючи виріб ви повинні визначитися з числом контактних груп на ньому. Якщо контактних груп реле більше однієї, з'являється можливість за допомогою одного реле управляти декількома пристроями. Так само існують різні типы перемикач:
- SPDT (Single Pole, Double Throw). Одні полюс и два напрямки, в яких до одного загального контакту може бути підключений один з двох інших контактів (перемикальний),
- DPDT (Double Pole, Double Throw). Два полюс и два напрямок. За принципом комутації аналогічно реле типу SPDT, але з двома електрично незалежними групами контактів,
- SPST (Single Pole, Single Throw). Одні полюс і одне напрямок. Тут єдиний контакт може бути підключений тільки до одного контакту (або відключений від нього). Залежно від цього розрізняють реле з нормально замкнутими і нормально розімкнутими контактами.
Характеристика додаткових параметрів:
- кількість циклів спрацьовування;
- опір обмотки;
- струм спрацювання;
- струм відпускання;
- опір електричного контакту;
- матеріал контактів.
Причини можливих несправностей
- Підгоряння контактів вихідного ланцюга. У момент замикання і розмикання між контактами відбувається процес іскроутворення, що призводить до появи нагару. Для зменшення впливу цього явища можуть встановлюються іскрогасники з резистора і конденсатора. Розрізняють поступове підгоряння контактів, пов'язане з природним зносом і аварійний режим, коли йде прискорений знос, пов'язаний зі значним перевищенням комутованого вихідного струму, який можна перевірити мультиметром (до 10-20 ампер) або струмовими кліщами і напруги.
- Значне перевищення вхідної напруги. Допускається незначні вхідні коливання. Якщо вхідний значно перевищує напругу спрацьовування, котушка може згоріти і реле вийде з ладу.
- Знижена Вхідна напруга. В такому випадку механізм просто не спрацює.
- Межвитковое замикання в котушці. Може статися через заводський брак (наприклад в разі неякісної ізоляції обмотки) або перевищення вхідної напруги і перегріву.
Автомобільний. Широкого поширення набули в автомобільній промисловості. Автомобільні реле можуть комутувати струми в десятки ампер, наприклад при включенні вентилятора обдування радіатора системи охолодження. Це різновид електромагнітних і відрізняються наступними особливостями.
- Напруга спрацьовування (включення) може бути тільки постійним і залежить від використовуваних акумуляторів у відповідній моделі автомобіля: 6В, 12 В або 24 ст.
- В автомобільних реле комутована напруга також не може перевищувати бортове.
- Конструктивно забезпечені спеціальними кріпильними елементами (зазвичай під болт або гвинт).
Інші параметри пристроїв повністю збігаються з параметрами електромагнітних реле. Використовуються для комутації струмів в десятки ампер. У ланцюзі включення таких реле для захисту навантаження встановлюється запобіжник.
Термореле. Якщо Електромагнітні та автомобільні управляються напругою, то вхідний керуючої величиною термореле є температура.
Основні параметри
- Температура спрацьовування (В);
- Температура відновлення (В);
- Максимальна комутована напруга (В);
- Максимальний комутований струм.
Приєднання висновків реле зазвичай виконується методом пайки. У стаціонарних умовах це електричний паяльник середньої потужності, а в аварійних або далеко від розетки 220 В - газовий пальник.
Термореле завжди має одну контактну групу.
Зазвичай вони розраховані на комутацію навантаження, підключеної безпосередньо до мережі змінної напруги. Мають нормально замкнуті контакти. При перевищенні температури спрацьовування вище допустимої, контакти розмикаються, розриваючи ланцюг навантаження. Після зниження температури до так званої температури відновлення, вони знову підключає навантаження. Температура відновлення на кілька градусів (або десятків градусів) нижче температури спрацьовування. Цей вид використовується переважно з метою захисту навантаження. Термореле розрізняються конструктивними особливостями, наприклад:
- KSD 9700 (95°C, 5A, 250V);
- KSD 301 (85°C, 10A, 250V)
При заміні термореле, слід купувати повністю ідентичне, розраховане на ту ж температуру і комутований струм. Купити розраховане на близьку температуру можна, якщо таке відхилення допускається електричною схемою. Також замінюване термореле має підходити за конструктивними особливостями. У нашому інтернет магазині ви можете купити всі типи реле за доступною ціною і доставкою по всій Україні. Ласкаво просимо в світ радіоелектроніки!
Покупаю электрику для работы, на этом сайте. Во-первых мне очень удобна доставка, во вторых отличный выбор. Заказчик попроси установить регулируемое реле, ну хозяин барин. На сайте нашел по нужным мне параметрам только ZUBR D50. Реле довольно дорогое, но своих денег стоит. Я установил заказчику, а теперь думаю и себе такое поставить.
Реле на сайте для автомобиля нашел, по качеству не плохое, нормально работает, сотрудникам магазина спасибо, товар отличный, доставка оперативная.
Відмінний вибір реле для будь-якого приладу знайти можна, реле брав уже, якість мені сподобалася, робочі. Раджу вам купувати.